Olo on ristiriitainen. Syömiseen liittyy aikailla erisuuntaisia paineita.

1. Terveyden ylläpitäminen
2. Ruuanlaitto harrastuksena (nauttiminen)
3. Ruuanlaiton arkisena kotityönä (helppous)
4. Imetyksen tuottama energiantarve
5. Vauvan allergiat ja imetysdieetti
6. Vanhemman pojan allergiat
7. Eettiset ja ekologiset näkökohdat

Viime aikoina olen suhtautunut ruokaan painottaen kohtaa 3 (kunhan johtain nyt vaan saadaan pöytään). Olen myös ennakoinut imetysdiettiä (5) ja sen mukana tulevaa välttämättömyyttä syödä eläimiä. Olen siis syönyt myös lihaa jo nyt. Tähän on vaikuttanut (4), eli tunne, että täytyy saada riittävästi energiaa nopeasti.

Mutta en minä näin halua syödä. Tylsää.
Brasilialaisen broilerin olot eivät taatusti ole sellaiset, joita haluaisin olla ylläpitämässä. En halua edes ajatella niitä. En minä halua olla lihansyöjä (kohdat 1, 2 ja 7) .